this is street story..

Loading...

Monday, 28 March 2016

SERAM 5:Hostel



Hostel or asrama memang x lari lerr dari cerite seram tapi bergantung pada kita untuk menerima sebaik nya atau tidak.

Aku dulu sekolah menengah aku duduk hostel biapun rumah aku dekat je dari rumah aku.aku saja nak merase kehidupan duduk hostel ni ..macam best je aku tgk membe aku yg duduk hostel ni.so aku pun check in lah hostel,waktu tu aku mane tahu sgt pasal seram2 hostel ni..disebabkan itu  aku digelar student paling berani sekali kt hostel.jenis paling slumber je study sampai subuh,or lepak kt dewan makan kul 2 4 pagi tgk tv....itupun sebab aku x tahu.aku ingat gangguan berlaku kt umah aku je dulu...alaa budak2 ,korang terime je la ekk kebodohan ini hehe.

Gangguan bermule,masuk akhir tahun 3 aku duduk hostel.aku ade la sorang membe ni yg jenis ngade2 asyik nk melawa n ghairah2 sikit tapi die baik..aku baik ngn die sebab die selalu ade masalah time tgh2 malam ,terjage n gigil2..aku cepat kesian .aku selalu tanye knape tapi die x pernah jawab pun.selalu bile aku tanye dan aku terus bace kan yassin.die memg selalu suruh aku yg bace sebb die x pandai sgt.sehari tu cukup 3 kali aku bace..pastu tdo..

Aku syak something ade yg syok sgt usik die ni tapi aku diamkan aje.aku harap x kacau aku la..ekk.nak di jadikan cerita,benda tu geram gak la kat aku.sebb aku selalu wat dok no.maka,setiap hari la aku begitu.satu malam tu aku “cuti” .katil aku dengan die tigkat atas dan hujung sekali tapi dkt dgn pintu masuk utama.die tdo sebelah aku.kali ni,aku lak terjaga...membe aku x mcm mlm2 biase yg selalu kejutkan aku.mlm tu aku pulak kejutkan die..waktu tu pukul 2 pagi..aku ajak die tdur kat surau.sebab aku x sedap hati .die pun ikut.aku ngn die tdur la kt situ..berdue.tbe2 aku terjage..aku dgr bunyi bising kt tepi tgkap surau.aku duduk..sambil cube focus,nk dgr bunyi ape.jelas2 aku dgr suara member aku yg tdo sebelah aku dgn membe2 aku yg lain sembang2 gelak2 kat luar sambil bunyi cawan n pinggan berlaga.kebetulan,surau ni memeg seblah dewan makan.aku ingat dh time breakfast.

Aku toleh atas tgk lubang udara,nak tgk dh siang ke belum ,aikk gelap lagi ..xkan dah breakfast.so ,betul la manusia sebelah aku ni.aku tgk jam ..uihh kul 3 baru kott,sape pulak nk bekfest time ni ..bunyi tu ade lagi..aku terus kejut kawan aku tu,pastu aku tanye die..

”ko dgr x?”

“dgr..”

Tapi selamber katak je die tdo semule..die x dgr ke suare die sendiri kt lua tu.lepas je aku tanye,terus bunyi tu diam.aku ape ag selubung arr sampai pagi.membe aku bgun dulu x kejut aku.

Esok. 

Membe aku malam tadi tbe2 tanye aku kt kelas.aku pandang die muke x puas ati.

“weh,apsal ko tdur surau mlm tadi ?”

Aku jawab  ”entah.. aku x sedap hati je”

“yelaa..x sedap hati pun tapi jgn la tidur sorg kat situ,,lain kali ajak la aku”

Lembik lutut aku tgk muke jujur die cakap macam tu.dah tu sape mlm tadi kat surau dgn aku?


No comments:

Post a Comment