Wednesday 23 March 2016

SERAM 4: “Gurau2” ofis


Disebabkan kes minggu lepas kat umah >SERAM 3..aku g ofis demam2..kat muzium ni aku x tau sgt mane2 tempat aku leh duduk rehat jap.yang aku tahu ,studio n tempat duduk tepi tandas tu aje yg clear untuk aku duduk jap or lelap.badan memang x  larat dah.
Aku duduk kat kerusi tepi tandas tu..kebetulan ,kerusi tandas pun dkt dgn studio.sambil aku duduk situ,aku pandang pintu studio..gelap.terpikir gak aku nak baring dalam studio sementare xde org dtg ni.aku bukak pintu...ade rase dingin.aku tutup semula sebb teringat pesan kak ros..tapii aku memg aku  x larat sgt...ahhh bedal jelah.aku pun masuk..aku x pasang lampu sbb x nak pak usop nampak.aku baring..terlelap lah aku beberapa minit.tgh lelap2 aku ade la rase mcm kuis2..geletek2 kt bdn aku ni..tapi aku just pk maybe mimpi sampai terbawak2..

..
Kali ni menjerit aku,koz terkejut  ....kuss semangat .dalam malap2 lampu tu,ade org tarik kaki aku ..bukan lah gelap sgt..ofkoz aku boleh nampak sape,ni x nampak sape2 pun,lagipun studio ni x de tingkap,xde perabot  n pintu lain selain dari pintu masuk tadi untuk org nyorok or lari...lepas tu,aku duduk n rilek ,mende ni xleh takut sangat.sememangnye  ade la aku rase ade something selain aku dlm studio ni.aku bangun  n terus klua...acah2 muke xde ape2,elok je berdiri tegak pak usop dpn pintu studio. Aku tersengih.pak usop ni cam magik pulak ,tau2 aje aku ade kt situ..pak usop tbe2 ckp ngn aku
 ”nak rehat pergi bilik belakang,pak usop tahu kamu x sihat tapi jgn tdo kt sini....sini ,tempa dia”

Maka berhuhuhu la aku lepas dgr pak usop ckp mcm tu..

No comments:

Post a Comment